شرکت برشنا اعلام کرده که یکی از سرکتهای برق وارداتی ازبیکستان که چندی پیش در نقطه صفری میان افغانستان و ازبیکستان و بر فراز دریای آمو قطع شده بود، دوباره وصل شده است.
در خبرنامه این شرکت آمده که با وصل دوباره این خط وارداتی، میزان پرچاوی برق در ۱۱ ولایت کشور، از جمله کابل، به پایینترین سطح کاهش خواهد یافت.
به گفته برشنا، قطع این لین بهدلیل موقعیت دشوار جغرافیایی بر فراز دریای آمو، استهلاک فنی، نبود لین مشابه در دو کشور، عمق زیاد آب، ناهمواری زمین و فاصلهی بلند میان پایهها، روند ترمیم را با چالشهای تخنیکی و تأخیر روبهرو کرده بود.
با این حال، شرکت برشنا میگوید که با همکاری نزدیک میان تیمهای فنی طالبان و شرکت ملی برقرسانی ازبیکستان، این لین پس از تلاشها و هماهنگی، دوباره به شبکه وصل شده و جریان برق به کابل و ۱۱ ولایت دیگر کشور بازگردانده شده است.
این در حالی است که با وجود وصل این خط برق، باشندگان کابل همواره از پرچاوی های دوامدار برق شکایت داشته اند.
