منابع محلی بهآمو تایید کردهاند در نتیجه شلیک نظامیان پاکستانی در بخشهای مرزی، عبدالغفور عابد خبرنگار محلی جان باخته و تواب آرمان یکی دیگر از خبرنگاران محلی زخمی شده است.
منابع میگویند که وضعیت بهداشتی آرمان هم وخیم گزارش شده است. این دو خبرنگار محلی با تلویزیون ملی زیر اداره طالبان کار میکردند.
این در حالی است که طالبان و نیروهای پاکستان بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان) نیز در بخشهای مرزی در قندهار و پکتیکا درگیریهایی داشتهاند که به گفته منابع، درگیری در پکتیکا هنوز ادامه دارد.
پیش از این ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفت که در درگیری بامداد امروز در ولسوالی سپین بولدک قندهار، ۱۲ فرد ملکی کشته شدند و بیش از ۱۰۰ تن دیگر برخمی شدهاند.
این درگیری ساعت ۴ بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان) در ساحه دروازه مرزی در سپین بولدک قندهار آغاز شد و تا حوالی ساعت ۸ صبح امروز ادامه داشته است.
ذبیحالله مجاهد مدعی است که این درگیری نخست با شلیکها از سوی پاکستان آغاز شد و طالبان به این حملهها پاسخ دادند.
او تاکید میکند که در این درگیری شماری از نیروهای پاکستانی کشته شدهاند و برخی از پاسگاههای آنان نیز به تصرف طالبان درآمدهاند؛ اما در مورد تلفات مرزبانان پاکستانی، آمار ارائه نکرده است.
مقامهای پاکستانی تاکنون در مورد این ادعاهای طالبان چیزی نگفتهاند.
