در حالی که طالبان و نیروهای پاکستانی پس از درگیری گسترده مرزی در شنبهشب، بامداد یکشنبه آتشبس اعلام کردند؛ اما گذرگاههای مرزی تورخم و سپین بولدک همچنان به روی هرگونه رفتوآمد مسدود است.
این در حالی است که بسته ماندن این گذرگاههای مرزی مسافران و بازرگانان دو طرف مرز را با مشکلات جدی رو به رو ساخته است.
رسانههای پاکستانی گزارش دادهاند که هزاران وسیله نقلیه از هر دو کشور در دو طرف این گذرگاهها گیر افتادهاند و تعداد زیادی از مهاجران افغانستان که سعی در بازگشت دارند، نیز به دلیل بسته شدن این گذرگاههای مرزی، در دو طرف آنها گیر ماندهاند.
گذرگاه تورخم و سپین بولدک بامداد یکشنبه پس از آن بسته شدند که نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی، شنبهشب، ۱۹ میزان، درگیریهای گستردهای در بخشهایی مرزی باهم داشتند؛ رویدادی که به گفته سخنگوی طالبان در آن، ۵۸ سرباز پاکستانی کشته شدهاند و ۲۵ پاسگاه این کشور به دست طالبان افتاده است.
اما ارتش پاکستان گفته است که در این درگیری حدود ۲۰۰ تن از افراد طالبان و «گروههای مرتبط به آنان»، از جمله تحریک طالبان این کشور، کشته شدهاند.
اما ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، در نشست خبری روز گذشته گفت که در این درگیری مرزی ۹ عضو طالبان کشته شدند.
با این حال منابع پیش از این به آمو گفتند که پهپادهای پاکستانی حوالی ساعت ۱۱ پیش از چاشت روز یکشنبه، ۲۰ میزان بخشهایی از ولسوالی سپین بولدک قندهار را نیز بمباران کردهاند.
طالبان و مقامهای پاکستانی تاکنون در مورد اهداف این حملهها و تلفات برخاسته از آن چیزی نگفتهاند.
