اقتصاد

طالبان: در چهار سال نزدیک به ۱۵ میلیارد افغانی از گردش خارج شده است

عکس از آرشیف

بانک مرکزی زیر اداره طالبان می‌گوید که در چهار سال گذشته نزدیک به ۱۵ میلیارد افغانی بانکنوت فرسوده از سراسر کشور جمع‌آوری و از گردش در بازارها خارج شده است.

این بانک افزوده که توسعه بانکداری دیجیتال از الویت‌های کاری آن است و از شهروندان کشور خواسته تا در حفظ و نگهداری پول افغانی تلاش کنند.

مسئولان طالبان در این بانک همچنین از شهروندان کشور خواسته‌اند تا از بانک‌ها، کارت‌های دیجتال دریافت کرده و در دیجتال‌سازی معاملات پولی سهم بگیرند.

این در حالی است که شهروندان کشور از مندرس شدن بانکنوت‌های افغانی شکایت دارند و می‌گویند که در معاملات شان با مشکلات جدی رو به رو هستند.

از طرفی هم به گفته این شهروندان، بانک مرکزی زیر اداره طالبان بانکنوت‌های جدید را به گونه لازم در بازارها تذریق نمی‌کند و این موضوع باعث فرسوده‌شدن زودهنگام نیز می‌شود.