منابع معتبر از پنجشیر به آمو گفتهاند که طالبان پس از بازداشت یک باشنده این ولایت، جسد او را تحویل خانوادهاش دادهاند.
به گفته منابع، این فرد شبریز نام داشت و باشنده اصلی مرکز ولایت پنجشیر بود. او چهار روز پیش توسط نیروهای استخبارات طالبان بازداشت شد؛ اما خانوادهاش جسد بیجان او را از طب عدلی تسلیم شدند.
منابع افزودهاند که نشانههای شدید شکنجه روی پیکر او دید میشد و چشم چپاش نیز کشیده بود.
منابع همچنین گفتهاند که او هیچ جرمی نداشته فقط به خاطر اینکه باشنده پنجشیر بود، بازداشت و سپس کشته شده است.
این در حالی است که به گفته منابع، پیش از این نیز چندین باشنده پنجشیر «زیر شکنجه» طالبان جان باختهاند که جسدهایشان پس از روزها تحویل خانوادههایشان داده شده است.
