ایالات متحده

بریتانیا و امریکا بیش از ۱۰ میلیارد دالر قرارداد اقتصادی امضا می‌کنند

عکس از دیدار پیشین ترمپ و کی‌یر استارمر نخست‌وزیر بریتانیا

مقام‌های ارشد امریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که ایالات متحده و بریتانیا قصد دارند در هفته جاری به عنوان بخشی از سفر رسمی دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، بیش از ۱۰ میلیارد دالر قرارداد اقتصادی امضا کنند.

بر بنیاد گزارش رویترز، این مقام‌ها که نام شان فاش نشده، در یک گفتگوی تلفنی اعلام کردند که انتظار می‌رود دولت‌های دو کشور یک توافق تجاری با سه محور امضا کنند: همکاری جدید علمی و فناوری برای تقویت بخش‌های فناوری هر دو کشور، همکاری در انرژی هسته‌ای غیرنظامی و پیشرفت در همکاری در فناوری دفاعی.

مقام‌ها گفته‌اند که انتظار می‌رود چندین رهبر تجاری فناوری ایالات متحده در این سفر رسمی حضور داشته باشند.

ترمپ و مالینا ترمپ، همسرش، قرار است اواخر روز سه‌شنبه برای گفتگو با چارلز، شاه بریتانیا و ملکه کامیلا، در روز چهارشنبه در قلعه ویندزور و یک شام رسمی در همان شب، وارد شوند.

ترمپ روز پنجشنبه با کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، دیدار خواهد کرد و دو طرف یک نشست خبری مشترک برنامه‌ریزی کرده‌اند. ترمپ پنجشنبه شب به واشنگتن باز می‌گردد.

ترمپ اولین رئیس جمهور ایالات متحده است که توسط بریتانیا به دو ضیافت شام رسمی دعوت شده است. اولین ضیافت او در سال ۲۰۱۹ میلادی و در طول دوره اول ریاست جمهوری‌اش بود.

مقام‌های مریکایی توافقاتی را توصیف کردند که قرار است در آینده انجام شود و همکاری اقتصادی بین دو متحد دیرینه را بسیار مهم جلوه دهد و انتظار می‌رود حداقل ۱۰ میلیارد دالر معامله انجام شود.

یکی از مقام‌های امریکایی گفت: «این سفر به رئیس جمهور این فرصت را می‌دهد تا روابط خود را با یک شریک و متحد بسیار نزدیک تقویت کند و در عین حال منافع اقتصادی و سیاست خارجی مشترک را پیش ببرد.»