مهاجرت

منابع: هیئت طالبان با مقام‌های وزارت داخله اتریش درباره اخراج مهاجران گفتگو کرد

منابع به آمو می‌گویند، هیئت پنج نفره طالبان که اکنون در سفری در اتریش به سر می‌برند، با مقام‌های وزارت داخله این کشور، درباره همکاری‌ها میان طالبان و دفتر امور مهاجرت و پناهندگی اتریش برای عملی کردن روند اخراج مهاجران «مجرم» افغانستان به کشور گفتگو کرده است.

منابع می‌گویند شمار از مهاجران «مجرم» افغانستان مقیم در اتریش، ۲۰ تن گفته شده است.

منابع در وزارت خارجه زیر اداره طالبان پیش از این به آمو گفتند که یک هیئت پنج‌ نفره از طالبان به اتریش سفر کرده است.

به گفته منابع هدف اصلی این سفر، گفتگو با مقام‌های وزارت خارجه و داخله اتریش در باره نمایندگی‌های سیاسی افغانستان و خدمات قونسلی است.

منابع افزودند، این هیئت تلاش دارد در دیدارهای رسمی راهکارهایی برای تنظیم فعالیت نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در اروپا و چگونگی ارائه خدمات قونسلی به شهروندان افغانستان مقیم اتریش و سایر کشورهایی اروپایی را بررسی کند.

هنوز مقام‌های اتریشی و طالبان به گونه رسمی در باره این سفر چیزی نگفته‌اند.

این نخستین سفر رسمی هیئتی از وزارت خارجه طالبان به اتریش پس از بازگشت دوباره آنان به قدرت در افغانستان است.