منابع به آمو تایید کردهاند که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا در امور صلح افغانستان وارد کابل شده است.
به گفته منابع، قرار است او با مقامهای طالبان دیدارهایی داشته باشد.
وزارت خارجه ایالات متحده و طالبان تاکنون در مورد این سفر و هدف آن چیزی نگفتهاند.
این در حالی است که زلمی خلیلزاد پیش از این نیز و پس از حاکمیت دوباره طالبان، در چارچوب یک هیئت امریکایی که آدم بوئلر، نماینده ویژه رئیسجمهور ایالات متحده، نیز شامل آنان بود، در ماه حوت ۱۴۰۳ خورشیدی به کابل سفری داشت.
آن زمان گفته شد که هدف از سفر آنان آزادی شهروندان امریکایی از زندانهای طالبان است؛ زندانیانی که محمودشاه حبیبی، شهروند امریکایی افغانیالاصل، نیز شامل آنان بود و در حال حاضر همچنان در زندان طالبان به سر میبرد.
