عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئيس وزیران طالبان، قرار است به تاریخ ۱۴ ماه جاری میلادی، به دوحه، پایتخت قطر برود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است که معافیت سفر او را در اول اگست تصویب کرده و این سفر از تاریخ ۱۴ تا ۳۱ این ماه خواهد بود.
هدف از این سفر «درمان مشکلات صحی» عنوان شده است.
سفر عبدالسلام حنفی به دوحه در حالی صورت میگیرد که او در فهرست تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد.
اما پس از برگشت حاکمیت دوباره طالبان، این شورا برای چندین از مقامهای طالبان معافیت سفر صادر کرده است؛ اقدامی که از سوی نهادهای حقوق بشری و فعالان حقوق زن در افغانستان، با واکنشهای جدی روبه رو شده است.
