افغانستان

منابع: یک مهاجر افغانستان در اثر «شکنجه برقی» پولیس پاکستان جان باخت

نجیب‌الله، نوجوان مهاجر جان‌باخته کشور در پاکستان

منابع به آمو می‌گویند که مهاجر افغانستان در پاکستان توسط پولیس این کشور در اثر «شکنجه برقی» در ساحه شینکیاری از مربوطات مانسهره ایالت خیبرپختونخوا، جان باخته است.

منابع می‌گویند که این مهاجر افغانستان نجیب‌الله نام داشت، ۱۶ ساله و باشنده اصلی ولایت لوگر بود.

این منابع افزوده‌اند که این مهاجر کشور به اتهام «قتل یک کودک پاکستانی» بازداشت شده بود و هنگامی جان باخت که از این اتهام برائت حاصل کرده بود.

یکی از نزدیکان نجیب‌الله می‌گوید: «با وجود این‌که او جرم را انکار کرده بود، پولیس به نام بازداشت موقت از شکنجه شدید استفاده کرد و در نهایت این جوان بی‌گناه را به شهادت رساند.»

به گفته منابع، کودک جان باخته پاکستانی به عنوان مهمان از کراچی به این منطقه آمده بود و پس از مرگ او، پولیس پاکستان به اردوگاه مهاجران افغانستان حمله کرد و این نوجوان ۱۶ ساله را با خود برد و تا سر حد مرگ شکنجه‌اش کرد.

گفتنی است که این تنها رویدادی نیست که برای مهاجران افغانستان در پاکستان رخ داده است؛ در عین حال مهاجران کشور همچنان با «تعصب، تبعیض و بی‌عدالتی» در آن کشور نیز روبه‌رو هستند.