وزارت خارجه زیر اداره طالبان میگوید که بختیار سعیدوف، وزیر خارجه ازبیکستان و محمد اسحاقدار، وزیر خارجه پاکستان در راس هیئتهای این از این دو کشور چاشت امروز (پنجشنبه، ۲۶ سرطان) به کابل میآیند.
در خبرنامه وزارت خارجه طالبان، هدف این سفر، شرکت در نشستهای دوجانبه و سهجانبه با محور همکاریهای سیاسی، اقتصادی و تأمین ثبات منطقهای به میزبانی طالبان اعلام شده است.
بر اساس این خبرنامه، در این سفر، وزیر حملونقل ازبیکستان و وزیر راهآهن پاکستان نیز شامل اند و قرار است با وزیر فواید عامه طالبان، توافقنامهای را در ارگ زیر اداره آنان، در مورد امکانسنجی پروژه خطآهن ترانسافغان به امضا برسانند.
وزارتهای خارجه ازبیکستان و پاکستان تا کنون در مورد این سفر و اهداف آن چیزی نگفتهاند.
