دو منبع تایید میکنند که عبدالحکیم شرعی، وزیر عدلیه طالبان در روزهای پسین ۲۰ تا ۲۵ تن را در کابل بازداشت کرده است.
به گفته این منابع، تمامی کسانی که بازداشت شده بودند شیعیان استند و به علت نصب پرچمهای محرم چند روز را در زندان شخصی وزیر عدلیه طالبان به سر بردند و روز گذشته آزاد شدند.
این دو منبع میگویند که وزیر عدلیه طالبان به شیعیان کابل هشدار دادهاست که از نصب پرچمها و استفاده از بلندگوها بر فراز بامها، مسجدها و تکیهخانهها خودداری کنند.
در همین حال، پرچمهای محرم در برخی بخشهای کابل، پایین آورده شدهاند اما در شماری از بخشهای دیگر همچنان برافراشته استند.
