رضا امیریمقدم، سفیر ایران در پاکستان، میگوید تلاشهای دیپلماتیک و میانجیگری مقامهای پاکستانی میتواند زمینهساز صلح پایدار در منطقه شود.
او پس از دیدار و گفتوگو با محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان که از تهران بازگشته، گفت که دستاوردهای مذاکرات با مقامهای ایرانی را به او تبریک گفته است.
امیریمقدم با اشاره به روند گفتوگوها افزود که «با خوشبینی محتاطانه» میتوان امیدوار بود در صورت تعهد طرف مقابل، گام مثبتی در روابط دو کشور در حال شکلگیری است.
این گام به گفته او نتیجه مواضع جمهوری اسلامی ایران، پایداری نیروهای مسلح و تلاشهای میانجیگرانه پاکستان است.
او همچنین از مقامهای ارشد پاکستانی از جمله شهباز شریف، عاصم منیر و اسحاق دار قدردانی کرد و گفت تلاشهای آنان میتواند به تقویت ثبات و صلح در منطقه کمک کند.
سفیر ایران تأکید کرد که تهران از نقش فعال و تلاشهای دیپلماتیک اسلامآباد در روند میانجیگری سپاسگزار است و امیدوار است این روند به نتایج عملی و پایدار منجر شود.
این در حالی است که دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا گفته است که توافق با ایران پنجاه پنجاه است و او امیدوار است که توافق نزدیک باشد.
