ورزش

تیم بست قهرمان جام ملی ۲۰آوره شد

تیم بست با درخشش خوب در دیدار نهایی رقابت‌های جام ملی ۲۰آوره در شهر قندز، با شکست مس‌عینک قهرمان این مسابقات شد.

در این دیدار، بست هدف ۲۱۲ دوش را در ۱۸ آور و با از دست دادن پنج بازیکن تکمیل کرد و یکی از موفق‌ترین تعقیب‌های امتیاز در این رقابت‌ها را به ثبت رساند.

نعمان شاه با بازی درخشان و ثبت ۱۱۹ دوش، نقش اصلی را در پیروزی تیمش داشت.

او پس از ثبت بار ۵۰ دوش در جریان مسابقات، در دیدار نهایی نیز ۱۰۰ دوش به دست آورد.

نجیب زدران نیز با ۴۳ دوش از او پشتیبانی کرد تا منطقه بست عنوان قهرمانی را کسب کند.

پیش از این، مس‌عینک در ۲۰ آور، با از دست دادن چهار بازیکن، ۲۱۱ دوش به دست آورده بود. امل شاهین با ۷۳ دوش، اعجاز احمدزی با ۴۳ دوش بدون سوخت، اصغر اتل با ۳۹ و خالد تنیوال با ۳۴ دوش، از چهره‌های برتر بخش توپ‌زنی این تیم بودند.

بست پس از برنده شدن در قرعه، نخست تصمیم گرفت توپ‌اندازی کند.

رقابت‌های جام ملی بیست‌آوره که از سوی بورد کریکت و با پشتیبانی مالی شرکت «سوپرکولا» برگزار شد، تیم‌های منطقه‌ای از سراسر کشور را در شهر قندز گردهم آورده بود.

این رقابت‌ها یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های داخلی کریکت کشور به شمار می‌رود و بستری برای معرفی بازیکنان نوظهور به تیم ملی و لیگ‌های حرفه‌ای محسوب می‌شود.

این مسابقات در حالی برگزار می‌شود که زنان در افغانستان تحت حاکمیت طالبان از تمامی فعالیت‌های ورزشی منع شده‌اند.