دونالد ترمپ، رئیسجمهور امریکا، میگوید که با وجود تنشها میان واشنگتن و تهران، دستیابی به یک راهحل دیپلماتیک همچنان ممکن است و این گزینه را «بسیار محتمل» میداند.
او روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفته است که دولت او همچنان در پی یافتن راهحل سیاسی با ایران است و تجربههای قبلی نشان میدهد که رسیدن به توافق ممکن است، هرچند به گفته او این توافقها پایدار نماندهاند.
او گفته است: «به نظرم خیلی محتمل است. من چهار یا پنج بار با آنها معامله کردهام، اما آنها نظرشان را عوض کردهاند.»
آقای ترمپ در ادامه رهبری ایران را «بسیار بیآبرو» و «غیرقابل اعتماد» توصیف کرده است.
در مقابل، مقامهای ایران پیشتر خواستههای امریکا را «غیرمنطقی» خوانده و تأکید کردهاند که پاسخ تهران به پیشنهادهای واشنگتن «غیرافراطی» بوده است.
با این حال، ترمپ گفته است که علیرغم اختلافات و سابقه تنشها، هنوز هم امکان رسیدن به توافق میان دو طرف وجود دارد و مسیر دیپلماتیک بهطور کامل بسته نشده است.
