غرب آسیا

سنتکام: ۳۸ کشتی ایران دستور بازگشت دریافت کرده‌اند

عکس از سنتکام

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در خاورمیانه یا «سنتکام» گفته است که از آغاز محاصره دریایی بندرهای ایران تاکنون به ۳۸ کشتی تجاری این کشور دستور داده است تا بندرهای مبداء خود باز گردند.

این فرماندهی در اکس نگاشته است که نیروهای دریایی امریکا ورود و خروج کشتی‌های در بندرهای ایران را زیر نظر دارد و این محاصره دریایی ادامه خواهد داشت.

این فرماندهی همچنین پیش از این گزارش‌هایی را رد کرد که درباره فرار چندین کشتی از این محاصره دریایی به نشر رسیدند.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا پیش از این افزود که این کشتی‌ها شامل کشتی‌های می‌شدند که هر کدام میلیون‌ها بشکه نفت را به بازار جهانی «حمل» می‌کردند؛ اما نتوانستند از محاصره نیروهای امریکایی عبور کنند.

مقام‌های ایرانی تاکنون در مورد برگشت‌دادن کشتی‌های این کشور توسط نیروهای امریکایی چیزی نگفته‌اند؛ اما پیش از این نسبت به توقیف کشتی‌ها هشدار داده بودند.