برخی باشندگان شهرک عمر گلستان میگویند که در جریان روند تثبیت شهرک عمر گلستان همچون زمین دولتی از سوی طالبان قرار نگرفته بودند و از آنان پرسیده نشده بود.
به گفته آنان، طالبان ده روز فرصت دادهاند تا باشندگان این شهرک خانههای شان را ترک کنند. باشندگان این شهرک دست به اعتراض زدهاند و در پی روشن شدن سرنوشت خانهداران این شهرک استند.
شهرداری کابل زیر اداره طالبان اعلام کرده که این شهرک بربنیاد تصمیم دادگاه ویژه طالبان به این شهرداری تسلیم داده شدهاست.
