دونالد ترمپ، رئیسجمهور ایالات متحد، گفته که سفر نمایندگانش به پاکستان برای گفتگو با ایران را بهطور یکجانبه لغو کرده است.
ترمپ در گفتوگو با خبرنگار شبکه فاکسنیوز روز شنبه گفته است که تصمیم گرفته استیو ویتکاف و جرد کوشنر به پاکستان سفر نکنند. به گفته او، «نیازی نیست آنها یک پرواز ۱۸ ساعته برای گفتگوهایی که نتیجهای ندارد انجام دهند» و تأکید کرده که ایران میتواند در صورت تمایل با امریکا تماس بگیرد.
پیش از این، اکسیوس گزارش داده بود که قرار است نمایندگان امریکا و ایران در ۲۷ اپریل در اسلامآباد دیدار کنند.
همچنین کاخ سفید گفته بود که این دو چهره امریکایی برای شنیدن دیدگاههای ایران راهی پاکستان خواهند شد.
در مقابل، اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته بود تهران برنامهای برای دیدار با مقامهای امریکایی در جریان سفر عباس عراقچی به پاکستان ندارد.
او افزوده بود که آقای عراقچی تنها با مقامهای پاکستانی دیدار خواهد کرد و این سفر در چارچوب تلاشهای میانجیگرانه اسلامآباد برای کاهش تنشها در خاورمیانه انجام میشود.
در همین حال رویترز گزارش داده است که وزیر خارجه ایران پس از دیدار با مقامهای پاکستانی، اسلامآباد را ترک کرده است.
