وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که مذاکرات هیات آنان با اسلامآباد امروز در شهر ارومچی آغاز میشود.
این وزارت گفته که هیاتی در سطح میانی به چین فرستاده و مذاکرات هم به درخواست پکن انجام میشود. وزارت خارجه طالبان تاکید کرده که مذاکرات روی مسایل امنیتی، روابط تجاری و در باره حسن همجواری انجام میشود.
همزمان با این، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که هیأت این کشور به هدف گفتوگو با طالبان به چین رفته تا برای دستیابی به راهحل پایدار در مقابله با پناهگاههای امن و گروههای هراسافکن فرامرزی تلاش کند.
طاهر اندرابی تأکید کرده که مسئولیت پیشبرد این مذاکرات بر عهده طالبان است.
