طالبان می گویند که به مناسبت عید فطر، یک شهروند امریکایی به نام «دینس کویل» را که به دلیل نقض قوانین آنان بازداشت شده بود، آزاد کرده است.
وزارت خارجه طالبان می گوید که آزادی این فرد پس از درخواست خانوادهاش و بر بنیاد شفقت و عفو صورت گرفته است.
این در حالی است که پیش از این وزارت خارجه امریکا، طالبان را در فهرست کشورهای حامی بازداشت های ناعادلانه قرار داده است.
معاون دستیار رییسجمهور ترمپ نیز پیش از این گفته است که چهار شهروند امریکایی از سوی طالبان زندانیاند، و به طالبان هشدار جدی داد تا فوری به «عمل شنیع گروگانگیری» پایان داده و آنان را رها کنند.
