پس از هفتهها درگیری مرزی و حملههای هوایی، طالبان و پاکستان با میانجیگری برخی کشورها، به آتشبس موقت عید تن دادند اما تبادل اتهامها درباره نقض این آتشبس، شکنندهگی آن را عیان میکند.
طالبان از ادامه راکتپراگنی و حملات توپخانهای پاکستان، بهویژه در کنر، سخن میگویند؛ در مقابل، اسلامآباد این ادعاها را «بیاساس» میخواند و هشدار میدهد که هرگونه فعالیت فرامرزی «تیتیپی» به از سرگیری فوری عملیات «غضبالحق» خواهد انجامید.
