امنیت

خواجه آصف: منتقدان پاکستان خود در حمله به مساجد و غیرنظامیان نقش دارند

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان. آرشیف

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان، در اظهاراتی تند، منتقدان سیاست‌های اسلام‌آباد را به دست داشتن در حمله به مساجد، غیرنظامیان و مراکز عمومی متهم کرده است.

این اظهارات یک روز پس از حمله‌های جنگنده‌های پاکستان به کابل و ننگرهار مطرح می‌شود؛ حمله‌هایی که تنش میان پاکستان و حکومت طالبان را افزایش داده است.

آقای آصف بدون آن که از طالبان نام ببرد روز سه‌شنبه در اکس نوشته کسانی که علیه پاکستان ادعا مطرح می‌کنند، خود مسئول حمله به نمازگزاران، هدف قرار دادن بازارها، مکتب‌ها و کشتار غیرنظامیان هستند.

او همچنین آنان را به قاچاق مواد مخدر و «نقض تعهدات» متهم کرده و افزوده است که پاکستان طی دهه‌ها به آنان پناه داده، اما در مقابل «با ناسپاسی» روبه‌رو شده است.

در همین حال، مقام‌های طالبان مدعی‌اند که در حمله‌های شبانه پاکستان به یک مرکز درمان معتادان در کابل بیش از ۴۰۰ تن کشته شده‌اند. آنان این حمله‌ها را محکوم کرده و گفته‌اند که قربانیان عمدتاً غیرنظامی بوده‌اند.

در مقابل، مقام‌های پاکستانی این ادعا را رد کرده و گفته‌اند که هدف این حمله‌ها «تأسیسات نظامی و اقامتگاه‌های هراس‌افکنان» بوده است.

این رویدادها در حالی رخ می‌دهد که روابط میان اسلام‌آباد و طالبان در ماه‌های اخیر بر سر مسائل امنیتی و حضور گروه‌های مسلح در امتداد مرزها به‌شدت پرتنش شده است.