سفیر روسیه در پاکستان با اشاره به کشتهشدن غیرنظامیان در جریان تنشهای اخیر میان طالبان و پاکستان، این وضعیت را «مایه نگرانی جدی» خوانده و خواستار حلوفصل اختلافات از راه گفتوگو شده است.
به گزارش خبرگزاری تاس، آلبرت خوریف، سفیر روسیه در اسلامآباد، گفته است که مسکو از روند تشدید درگیریها میان دو کشور نگران است و تأکید کرده که ادامه این وضعیت، بهویژه با تلفات غیرنظامیان، قابل قبول نیست.
او افزوده است که راهحل این بحران باید از مسیر سیاسی و دیپلماتیک جستجو شود و دو طرف باید هرچه زودتر برای کاهش تنشها پای میز مذاکره بنشینند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که تنشها میان افغانستان و پاکستان در هفتههای اخیر افزایش یافته است. پیشتر، مقامهای طالبان اعلام گفته بودند که در پی حملههای هوایی منتسب به پاکستان بر کابل، یک مرکز درمانی هدف قرار گرفته است.
در مقابل، مقامهای پاکستانی این ادعا را رد کرده و گفتهاند که حملهها تنها تأسیسات نظامی را هدف قرار داده است.
بر اساس گزارشها به نقل از وزارت داخله طالبان، در نتیجه این حملهها ۴۰۸ تن کشته و دستکم ۲۶۵ تن دیگر زخمی شدهاند.
درگیریها در امتداد مرز از اواخر ماه فبروری از سر گرفته شده و دو طرف یکدیگر را به انجام حملههای متقابل متهم میکنند.
مقامهای پاکستانی همچنین گفتهاند که این وضعیت به یک رویارویی مسلحانه آشکار میان دو طرف تبدیل شده است.
