سازمان نجات کودکان با ابراز نگرانی از حمله به یک مرکز درمانی در کابل گفته است که این رویداد پیامدهای «ویرانگر» برای غیرنظامیان، بهویژه کودکان، دارد.
طالبان گفته اند که در پی حمله جنگندههای پاکستان به یک درمانگاه معتادان در کابل دستکم ۴۰۰ تن کشته و ۲۵۰ تن دیگر زخمی شدهاند.
بوجار هوخا، مدیر سازمان نجات کودکان در افغانستان، در بیانیهای گفته است: «غیرنظامیانی که برای درمان مراجعه میکنند، هرگز نباید در معرض خشونت قرار گیرند. زمانی که خشونت به مکانهای درمان و پناه میرسد، این نشاندهنده ناکامی جدی در حفاظت از افراد آسیبپذیر است.»
این سازمان هشدار داده است که با ادامه درگیریها، کودکان از نخستین قربانیان خواهند بود و از همه طرفها خواسته است برای حفاظت از کودکان، فوراً به درگیریها پایان دهند.
سازمان نجات کودکان که از سال ۱۹۷۶ در افغانستان فعالیت دارد، گفته است که در دورههای مختلف جنگ و بلایای طبیعی به حمایت از کودکان و جوامع آسیبپذیر ادامه داده است.
