امنیت

طالبان: حمله‌های پاکستان به ولسوالی‌های مرزی خسارات مالی و جانی داشته است

عکس از درگیری‌های مرزی طالبان و مرزبانان پاکستانی. آرشیف

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی طالبان، در بیانیه‌ای به روز شنبه،۱۶ حوت، مدعی شده که طی ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای پاکستانی به چندین ولسوالی مرزی در ولایت‌های پکتیا، پکتيکا، خوست و کنر حمله کرده‌اند و به گفته او، این حمله‌ها خسارات مالی و جانی بر جای گذاشته است.

براساس این بیانیه، در ولسوالی‌های سمکنو و پتان پکتیا، حمله‌ها به خانه‌ها و بازارها منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن یک تن دیگر شده و ۱۰ خانه، ۱۴ دکان، ۲ بازار و یک مسجد تخریب شده است.

در برمل و شکین ولایت پکتيکا نیز دو غیرنظامی کشته شده و چندین خانه و دکان آسیب دیده است.

همچنین، در ولسوالی‌های علیشرو و تریزیو ولایت خوست، یک شهروند کشته و دو جوان زخمی شده‌اند و ۱۰ خانه و یک مسجد تخریب شده و بیش از ۱۰۰ خانواده بی‌جا شده‌اند.

در ولسوالی زازی ميدان نیز خانه یک شهروند هدف قرار گرفته و خسارات مالی وارد شده است.

در نهایت، فطرت گفت که در ولسوالی ناری ولایت کنر حدود ۶۰ گلوله سنگین شلیک شده اما به گفته او تلفات جانی نداشته و تنها خسارات مالی به جا گذاشته است.

بیانیه طالبان این حمله‌ها را «جنایت‌های جنگی» پاکستان خوانده و تأکید کرده که مناطق مرزی افغانستان در معرض تهدید قرار دارند.