حمدالله فطرت، معاون سخنگوی طالبان، در بیانیهای به روز شنبه،۱۶ حوت، مدعی شده که طی ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای پاکستانی به چندین ولسوالی مرزی در ولایتهای پکتیا، پکتيکا، خوست و کنر حمله کردهاند و به گفته او، این حملهها خسارات مالی و جانی بر جای گذاشته است.
براساس این بیانیه، در ولسوالیهای سمکنو و پتان پکتیا، حملهها به خانهها و بازارها منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن یک تن دیگر شده و ۱۰ خانه، ۱۴ دکان، ۲ بازار و یک مسجد تخریب شده است.
در برمل و شکین ولایت پکتيکا نیز دو غیرنظامی کشته شده و چندین خانه و دکان آسیب دیده است.
همچنین، در ولسوالیهای علیشرو و تریزیو ولایت خوست، یک شهروند کشته و دو جوان زخمی شدهاند و ۱۰ خانه و یک مسجد تخریب شده و بیش از ۱۰۰ خانواده بیجا شدهاند.
در ولسوالی زازی ميدان نیز خانه یک شهروند هدف قرار گرفته و خسارات مالی وارد شده است.
در نهایت، فطرت گفت که در ولسوالی ناری ولایت کنر حدود ۶۰ گلوله سنگین شلیک شده اما به گفته او تلفات جانی نداشته و تنها خسارات مالی به جا گذاشته است.
بیانیه طالبان این حملهها را «جنایتهای جنگی» پاکستان خوانده و تأکید کرده که مناطق مرزی افغانستان در معرض تهدید قرار دارند.
