خاور میانه

شهباز شریف با ولیعهد عربستان درباره تحولات منطقه گفتگو کرد

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، در تماس تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کرده است.

آقای شریف در پیامی به روز شنبه در شبکه اکس نوشت که در این تماس، «محکومیت شدید پاکستان» را نسبت به آنچه او «تشدید خطرناک تنش‌های منطقه‌ای پس از حمله اسرائیل به ایران و حمله‌های بعدی در منطقه خلیج» خوانده، ابراز کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرده که اسلام‌آباد در این شرایط «در همبستگی کامل با عربستان سعودی و کشورهای برادر خلیج» قرار دارد و آمادگی دارد «نقش سازنده‌ای برای صلح» ایفا کند.

او همچنین ابراز امیدواری کرده است که «برکات ماه رمضان آرامش و ثبات را به منطقه بازگرداند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه در پی تحولات اخیر میان امریکا اسرائیل و ایران افزایش یافته است.