جنوب آسیا

سه عضو پولیس فدرال پاکستان در حمله هراس‌افکنانه در خیبرپختونخوا کشته شدند

عکس از یک سرباز امنیتی پاکستان. آرشیف

روزنامه دان پاکستان روز دوشنبه گزارش داد که سه عضو نیروهای فدرال پولیس پاکستان در منطقه کرک ایالت خیبرپختونخوا در یکدر حمله هراس‌افکنانه جان باختند.

به گفته سخنگوی پولیس منطقه، حمله ابتدا با پهباد بر مقر نیروهای فدرال در منطقه دارگاه شهیدان انجام شد.

سعید خان، مسئول پولیس، افزود که هنگامی که زخمی‌ها با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شدند، همان موتر نیز مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و در نتیجه سه تن از اعضای نیروهای فدرال کشته شدند.

رئیس حزب مردم پاکستان، این حمله را «بزدلانه و غیرانسانی» توصیف کرد و ضمن ادای احترام به جان‌باختگان، به خانواده‌های آنان تسلیت گفت. او همچنین تأکید کرد که «یک مسلمان حتی به فکر آسیب رساندن به حیوان هم نمی‌افتد، چه برسد به انسان، به ویژه در ماه مبارک رمضان».

این حادثه بخشی از افزایش حمله‌های هراس‌افکنانه در خیبرپختونخوا طی یک سال اخیر است. هفته گذشته، یک حمله انتحاری در ولسوالی باجور باعث کشته شدن ۱۱ تن از نیروهای امنیتی شد و در فبروری نیز دو عضو نیروهای فدرال در حمله‌ای دیگر زخمی شدند.

مقام‌های پاکستان این حمله‌ها را به تحریک طالبان پاکستان نسبت می‌دهد و باور دارند که این گروه با استفاده از خاک افغانستان موفق به طراحی چنین حمله‌های می‌شوند.

اما طالبان با رد این ادعا می‌گویند که مشکل امنیتی پاکستان داخلی است.