امنیت

فرماندهی پولیس طالبان: پیکر پنج قربانی حمله‌های هوایی پاکستان همچنان ناپدید است

عکس از محل حمله هوایی نظامیان پاکستانی در ولسوالی بهسود ننگرهار. آرشیف

فرماندهی پولیس طالبان در ننگرهار می‌گوید که با گذشت یک شبانه روز از حمله‌های هوایی پاکستان، پیکر پنج تن از جان باختگان این حمله‌ها در ولسوالی بهسود هنوزهم ناپدید است.

فرماندهی پولیس طالبان در بیانیه‌ای مدعی شده که در این حمله‌ها «۱۸ غیرنظامی» جان باختند و ۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ۱۳ جسد از زیر آوار بیرون آورده شده و پس از ادای مراسم جنازه به خاک سپرده شدند؛ اما پیکرهای ۵ تن هنوز ناپدید هستند.

در بیانیه همچنین آمده که از میان زخمیان این حمله‌ها ۵ تن در ولسوالی بهسود، ۲ تن در ولسوالی خوگیانی و یک کودک در ولسوالی مهمندره این ولایت بوده‌اند.

جنگنده‌های پاکستانی حوالی ساعت ۱۲ شنبه‌شب، ۲ حوت، بخش‌هایی از ولسوالی‌های خوگیانی، غنی‌خیل و بهسود ننگرهار و همچنین ولسوالی برمل پکتیکا را بمباران کردند.

وزارت دفاع طالبان در واکنش به این حمله‌ها گفت که آنان «در زمان مناسب، پاسخ حساب‌شده» به آن خواهند داد.

در اعلامیه این وزارت آمده است: «حمله به اهداف غیرنظامی و مراکز دینی، گواه روشنی بر شکست‌های اطلاعاتی و امنیتی ارتش پاکستان است و چنین تجاوزهای مکرری هرگز شکست‌های داخلی آن‌ها را پنهان نخواهد کرد.»

مقام‌های پاکستانی مدعی اند که در این حمله‌ها در خاک افغانستان «مخفیگاه‌های تی‌تی‌پی و داعش شاخه خراسان» را هدف قرار داده و در آن نزدیک به ۷۰ «هراس‌افکن» کشته شده‌اند.

طالبان حمله‌های هوایی اخیر پاکستان را «تجاوز و حمله بر غیرنظامیان» توصیف کرده‌اند و مدعی اند که در این حمله‌ها در ولسوالی بهسود ننگرهار، بیش از ۲۰ «غیرنظامی» کشته شدند که «کودکان و زنان» نیز شامل آنان است.

وزارت اطلاعات و پخش پاکستان پیش از این در اعلامیه‌ای پیش از این گفت که این حمله‌ها «تلافی‌جویانه» و در پاسخ به حمله‌های اخیر انتحاری و موتر بمب در مسجد شیعیان در اسلام‌آباد، باجور و بنو در ماه رمضان صورت گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، به تازگی گفته است که آنان «به هیچ کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگران» را نمی‌دهند و این موضوع را «قاطعانه» به تحریک طالبان پاکستان یا «تی‌تی‌پی» و دیگر گروه‌ها گفته‌اند.