حقوق بشر

طالبان سه زن و پنج مرد را در پروان شلاق زدند

عکس از آرشیف

طالبان هشت تن به‌شمول سه زن را در ولسوالی بگرام ولایت پروان به اتهام «داشتن روابط نامشروع» در برابر دید همگان شلاق زده‌اند.

دادگاه عالی طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که آنان هر یکی از این افراد را ۳۹ دره زده‌اند و از یک سال تا چهار سال زندان محکوم کرده‌اند.

در این خبرنامه آمده است که طالبان این افراد را پس از تایید دادگاه عالی شان مجازات بدنی کرده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، حین مجازات بدنی این افراد، شماری از مسئولان محلی طالبان و باشندگان پروان حضور داشته‌اند.

آمارهای گردآوری‌شده از سوی آمو از بیانیه‌های دادگاه عالی طالبان نشان می‌دهند که در ماه جدی، حداقل ۱۴۰ تن از سوی طالبان در ولایت‌های گوناگون شلاق زده شده‌اند.

این آمارها همچنین نشان می‌دهند که طالبان در چهار ماه سال روان (میزان، عقرب، قوس و جدی) حداقل ۴۶۰ تن را در ولایت‌های مختلف شلاق زده‌اند.

برخی از حقوق‌دانان می‌گویند که بر بنیاد اصول حقوقی و شرعی کسی اجازه مجازات متهم را ندارد.

ملل متحد بارها از طالبان خواسته به گونه فوری مجازات غیر انسانی را در برابر دید همگان متوقف کنند اما طالبان نه تنها متوقف نکرده‌اند بل آمار مجازات بدنی در ماه‌های پسین صعودی بوده است.