مهاجرت

در یک هفته بیش از ۱۴۵۰۰ مهاجر از پاکستان اخراج شدند

عکس از مهاجران برگشته از کشورهای ایران و پاکستان. آرشیف

یافته‌های آمو از بیانیه‌های کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته (۱۰ تا ۱۷ دلو) پاکستان ۱۴۵۷۶ مهاجر کشور را اخراج کرده است.

همزمان با این، ۸۳۲ تن دیگر از ایران اخراج شده‌اند؛ اخراج‌هایی که اکثر آن‌ها به گونه اجباری بوده است.

گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاه‌های مرزی تورخم، سپین بولدک، بهرامچه، پل ابریشم و اسلام قلعه به افغانستان برگشته‌اند.

این در حالی است که در یک هفته پیش از این نیز پاکستان ۱۲۰۵۸ مهاجر کشور را اخراج کرد که همزمان با آن، ۶۱۴ تن دیگر از ایران اخراج شدند.

در نزدیک به دو سال اخیر، افغانستان گواه افزایش چشمگیر اخراج مهاجران از کشورهای همسایه، به‌ویژه پاکستان، بوده است.

ملل متحد پیش از این اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵ میلادی، حدود ۲.۶ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این سازمان پیش‌تر هشدار داده بود که بازگشت‌های گسترده، فشار سنگینی بر منابع محدود و ظرفیت‌های امدادرسانی افغانستان وارد می‌کند.