هیئت رهبری صدای امریکا اعلام کرده است که نشرات بخش دری این رسانه به حالت تعلیق درآمده است.
در بیانیهای که از سوی صدای امریکا نشر شده، دلیل این اقدام، وقفه در تخصیص بودجه دولت فدرال ایالات متحده گفته شده که منجر به توقف فعالیتهای دولت شده است.
این در حالی است که این رسانه پس از برگشت دونالد ترمپ، رئيس جمهور ایالات متحده، چندین بار با توقف نشرات و فعالیت کارکنانش روبهرو شده است.
در پی فرمان اجرایی ترمپ در ماه جنوری سال گذشته میلادی، مبنی بر کاهش چشمگیر تعداد کارمندان صدای امریکا و شش سازمان فدرال دیگر، این رسانه در ۲۵ حوت سال گذشته خورشیدی نیز فعالیت و وظایف کارکنان، خبرنگاران و مجریانش را تعلیق کرد و آنان را به «رخصتی اجباری اداری» سوق داد.
مایکل آبراموویتز مدیر اجرایی صدای امریکا آن زمان گفت که تقریباً تمام کارکنان او متشکل از ۱۳۰۰ خبرنگار، تهیهکننده و دستیار به مرخصی اداری سوق داده شدند که باعث فلج شدن این رسانه که تقریباً به ۵۰ زبان کار میکند، شد.
آبراموویتز در نوشتهای در لینکدین گفت: «من عمیقاً متأسفم که برای اولین بار در ۸۳ سال، صدای مشهور امریکا در حال خاموش شدن است.»
آژانس رسانههای جهانی ایالات متحده که آژانس مادر برای صدای امریکا خوانده میشود، پس از فرمان اجرای ترمپ نیز کمکهای مالی خود به رادیو اروپای آزاد (رادیو آزادی) را که به کشورهای اروپای شرقی از جمله روسیه و اوکراین و همچنین رادیو آسیای آزاد که به چین و کوریای شمالی پخش میشود، خاتمه داده است.
این خبرگزاری نوشت، به نظر میرسد دستورهای ترمپ سازمانی را که به عنوان منبع نادری از اخبار موثق در کشورهای مستبد عمل میکند، ویران کند.
