افغانستان

طالبان مهلت معافیت باقی‌داری وسایط نقلیه را تا ۱۰ ماه تمدید کردند

عکس از شاهراه شمال-کابل. آرشیف

وزارت مالیه اداره طالبان می‌گوید که مهلت معافیت پرداخت باقی‌داری، مالیاتی، ترانسپورتی، شهرداری و ترافیکی عراده‌جات تا ۱۰ ماه تمدید شده است.

این وزارت در خبرنامه‌ای گفته که هدف از این اقدام «مهلت دادن به مالکان وسایط نقلیه باقی‌مانده و طی مراحل و تصفیه اسناد» بوده است.

این در حالی است که پیش از این برخی از رانندگان تکسی‌ در شهر کابل در گفتگو با آمو از افزایش مالیات، اخذ پول‌های دوامدار و رفتار نامناسب نیروهای ترافیک انتقاد کرده‌اند.

به گفته آنان، روزانه دست‌کم ۸۰ افغانی به‌نام «پارچه‌لین» پرداخت می‌کنند.

شماری از این رانندگان افزودند که ادامه این وضعیت رانندگان تاکسی را در کابل با دشواری‌های جدی رو به‌رو ساخته است.

آنان همچنین تاکید کردند که در کنار کاهش فرصت‌های کار و عاید اندک، روزانه کم‌وبیش ۸۰ افغانی به‌عنوان «پارچه‌لین» از آنان اخذ می‌شود و افزون بر آن، هر سه ماه یک‌بار ۵۰۰ افغانی دیگر نیز به مالیات‌شان افزوده می‌شود.

آنان افزوده‌اند که فشارهای اقتصادی زندگی‌شان را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده و دیگر توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.