غرب آسیا

هند بار دیگر از شهروندانش خواست ایران را ترک کنند

سفارت هند در تهران با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان هندی مقیم ایران خواست هرچه‌زودتر این کشور را از طریق مسیرهای در دسترس ترک کنند.

این هشدار به‌دلیل شرایط امنیتی متغیر در ایران صادر شده و دومین توصیه رسمی دولت هند طی کمتر از دو هفته گذشته است.

این اطلاعیه که روز چهارشنبه منتشر شده، شامل همه شهروندان هندی حاضر در ایران می‌شود، از جمله دانشجویان، زائران، بازرگانان و گردشگران.

سفارت تأکید کرده است که افراد باقی‌مانده در ایران باید نهایت احتیاط را به خرج داده، از حضور در محل‌های تجمع یا اعتراض خودداری کنند، با سفارت در تماس باشند و از طریق رسانه‌های محلی وضعیت را پیگیری کنند.

همچنین از شهروندان خواسته شده مدارک شناسایی و سفر خود را در دسترس نگه دارند. اطلاعیه سفارت هند شماره تماس‌های اضطراری را نیز منتشر کرده و از کسانی که هنوز در سامانه سفارت ثبت‌نام نکرده‌اند خواسته به‌صورت آنلاین اقدام کنند.

در مواردی که به‌دلیل قطعی اینترنت امکان دسترسی به خدمات آنلاین وجود ندارد، خانواده‌های این افراد در هند نیز تشویق شده‌اند تا در روند ثبت‌نام همکاری کنند.

این هشدار در حالی صادر می‌شود که اعتراض‌های سراسری در ایران همچنان ادامه دارد و خاموشی اینترنت نیز جریان اطلاع‌رسانی را با مشکل مواجه کرده است. پیش‌تر چند کشور دیگر نیز به شهروندان خود هشدار مشابهی داده بودند.