حقوق بشر

طالبان دو تن را در بلخ شلاق زدند

عکس از آرشیف

طالبان دو تن را در ولایت بلخ به اتهام «قاچاق مشروبات الکلی» در برابر دید همگان شلاق زدند.

دادگاه عالی زیر اداره طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که آنان هر یکی از این افراد را ۳۹ ضربه شلاق زده‌اند.

بر بنیاد این خبرنامه، این افراد پس از تایید دادگاه عالی زیر اداره طالبان مجازات بدنی شده‌اند.

این در حالی است که با آغاز سال نو میلادی، طالبان مجازات بدنی و اجرای شلاق در برابر دید همگان را در کشور افزایش داده‌اند. آمارهای رسمی دادگاه عالی طالبان نشان می‌دهند که در کمتر از یک هفته، ۳۷ تن در ده ولایت شلاق زده‌ شده‌اند.

این آمار افزایش بیش از ۶۸ درصدی مجازات بدنی طالبان در نخستین هفته سال جدید میلادی نسبت به شش روز نخست ماه پیش را نشان می‌دهد.

بر بنیاد آمارهای رسمی دادگاه عالی طالبان حکم شلاق بیشتر بر شهروندان کشور در ولایت‌های بلخ، ارزگان، ننگرهار، خوست، غزنی، کابل، پروان، کنر، پکتیا و هرات به اتهام‌های «فروش مشروبات الکلی، دزدی، زنا، لواطت، جعل پول» و برخی اتهام‌های دیگر عملی شده است.

برخی از فعالان حقوق بشر می‌گویند که طالبان با مجازات بدنی شهروندان کشور، دنبال ایجاد «ترس و وحشت» در کشور استند.

برخی از شهروندان کشور نیز نگران افزایش مجازات بدنی طالبان و عادی‌سازی این مسئله هستند.