مقامهای اداره مبارزه با هراسافکنی ایالت سند پاکستان گفتهاند که یک طرح حمله هراسافکنی در شهر کراچی خنثی شده است.
به گزارش روز دوشنبه، ۱۵جدی، روزنامه دان، در جریان عملیات مشترک نهادهای امنیتی، سه تن به اتهام دستداشتن در این طرح بازداشت شدهاند.
مقامهای اداره مبارزه با هراسافکنی پاکستان میگویند که در این عملیات، حدود دو هزار کیلوگرام مواد منفجره شامل ۳۰ بشکه مواد انفجاری، پنج سیلندر حاوی مواد منفجره و تجهیزات انفجاری از جمله چاشنیها ضبط شده است. همچنین یک موتر باربری حامل این مواد توقیف شده است.
به گفته مقامها، تحقیقات درباره ارتباط بازداشتشدگان با یک شبکه وابسته به گروه ممنوعه «ارتش آزادیبخش بلوچستان» ادامه دارد و عملیات برای بازداشت افراد دیگر نیز جریان دارد.
دادههای منتشرشده از سوی یک اندیشکده مستقر در اسلامآباد نشان میدهد که سال ۲۰۲۵، مرگبارترین سال از نظر تلفات مرتبط با هراسافکنی در بیش از ده سال گذشته در پاکستان بوده است.
بر بنیاد آمار مؤسسه مطالعات منازعه و امنیت پاکستان، میزان خشونتهای مرتبط با هراسافکنی در سال ۲۰۲۵ نسبت به سال ۲۰۲۴، حدود ۷۳ درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه اخیر رسیده است.
این گزارش میافزاید که در مجموع دستکم ۳۳۸۷ تن در رویدادهای مرتبط با هراسافکنی کشته شدهاند که از این میان، ۲۱۱۵ تن هراسافکن بودهاند.
