رسانههای پاکستانی به نقل از مقامهای امنیتی این کشور گزارش دادهاند که در طی سال جاری میلادی که چند روزی برای ختم آن باقی مانده، ۱۳۴ حمله بر پولیس بنو در خیبرپختونخوا صورت گرفته است.
بر بنیاد این گزارشها، در این حملهها در این مدت ۲۷ نیروی پولیس پاکستان کشته شدند و در حملههای تلافیجوانه نیروهای امنیتی این کشور، همچنین ۵۳ شبهنظامی نیز کشته شدهاند.
هرچند مقامهای پاکستانی به طور مشخص نگفتهاند که این حملهها از سوی کدام گروه انجام شده؛ اما پیش از این تحریک طالبان پاکستان یا «تیتیپی» را مسئول حملهها در خیبرپختونخوا دانستهاند.
فرماندهی پولیس بنو گفته است که در این مدت ۱۶۸ عملیات مبتنی بر اطلاعات را علیه شبهنظامیان انجام داده است که در نتیجه آن ۱۰۵ «هراسافکن» بازداشت شدهاند.
به گفته این فرماندهی پولیس، در طی این مدت همچنین ۳۰۰ حمله پهپادی در بنو خنثی شدهاند.
در همین حال سجاد خان، معاون دادستان کل پاکستان، فاش کرده که شبهنظامیان مخالف دولت این کشور دارای فناوری پهپاد هستند و حدود ۲۰ حمله پهپادی آنان در طی این مدت به هدف اصابت کرده است.
به گفته او پس از استقرار توپهای ضد پهپاد، «بیش از ۳۰۰ حمله ناموفق» خنثی و پنج پهپاد شبهنظامیان منهدم شدند.
این مقام پاکستانی افزوده که این پهپادها در طی سال ۲۰۲۵ میلادی، معمولاً از مناطقی از جمله غوره باکا خیل و سارا دارگا هدایت میشدند.
