بازرگانی

هیئت اقتصادی قرغیزستان به کابل آمد

بر اساس بیانیه وزارت صنعت و تجارت طالبان، یک هیئت اقتصادی بلندپایه از جمهوری قرغیزستان به رهبری معینان اقتصاد و تجارت این کشور، عصر روز سه‌شنبه وارد کابل شده است.

در ترکیب این هیئت، معاونان وزارت‌های تجارت، انرژی و ترانسپورت قرغیزستان، همراه با شماری از نمایندگان سکتور خصوصی، از جمله اعضای اتاق‌های بازرگانی، حضور دارند.

براساس بیانیه طالبان هدف این سفر، گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و افزایش سطح تجارت و سرمایه‌گذاری میان دو طرف عنوان شده است.

بیانیه می‌افزاید، اعضای هیئت قرغیزستان در جریان این سفر با مقام‌های طالبان دیدار خواهند کرد، در کنفرانس تواصل تجارتی و نشست‌های دوجانبه اقتصادی شرکت می‌کنند و از برخی تأسیسات صنعتی و فعالیت‌های تشبثات مختلف در افغانستان بازدید خواهند داشت.

وزارت صنعت و تجارت طالبان افزوده است که این سفر به دعوت نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت امارت طالبان، و در ادامه سفر پیشین هیئتی از آنان به قرغیزستان برای شرکت در یک مجمع اقتصادی انجام شده است.

قرغیزستان از زمان برگشت دوباره طالبان به قدرت روابط اقتصادی و تجاری خود را گسترش داده است.

در سال گذشته صادرات قرغیزستان به افغانستان ۵.۸۳۶ میلیون دالر بوده، در حالی که واردات از افغانستان به ۲.۹۳۸ میلیون دالر رسیده است.