رسانه‌ها

یک خبرنگار کشور در پاکستان ناپدید شده است

منابع به آمو تأیید کردند که سید ادریس سادات، روزنامه‌نگار افغانستان، در شهر پیشاور پاکستان ناپدید شده است.

به گفته منابع، آقای سادات صبح روز ۱۵ دسمبر برای خرید لوازم منزل از خانه‌اش خارج شده، اما تاکنون به خانه برنگشته است.

منابع می‌گویند که تلفن همراه او نیز از همان زمان خاموش بوده و امکان تماس با وی فراهم نشده است.

بر بنیاد اطلاعات به‌دست‌آمده، سید ادریس سادات در منطقه بازار بورد پیشاور زندگی می‌کرد و از حدود ساعت ۹ صبح به این‌سو «غیرقابل دسترس» شده است.

تا هنوز روشن نیست که آیا این خبرنگار توسط پولیس پاکستان بازداشت شده است یا خیر.

این رویداد در حالی روی داده است که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، اقدامات پولیس پاکستان علیه مهاجران افغانستان تشدید شده است.

در همین حال، روز گذشته پولیس پاکستان صمیم نعیمی، خبرنگار کشور، را نیز بازداشت کرد که پس از ساعتی دوباره رها شد.

بر بنیاد گزارش‌ها، در ماه‌های اخیر بیش از ۲۰ خبرنگار کشور در پاکستان بازداشت و به افغانستان اخراج شده‌اند.