حقوق بشر

طالبان یک زن و یک مرد را در ننگرهار شلاق زدند

عکس از آرشیف

در ادامه مجازات بدنی افراد، طالبان دو تن به‌شمول یک زن را در ولسوالی شیرزاد ننگرهار به اتهام «روابط نامشروع» شلاق زده‌اند.

دادگاه عالی زیر اداره طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که آنان هر یکی از این افراد را ۳۰ شلاق زده‌اند.

بر بنیاد این خبرنامه، طالبان این افراد را پس از تایید دادگاه عالی شان و در محضر عام مجازات بدنی کرده‌اند.

طالبان در یک هفته پیش از این ۳۲ تن از جمله یک زن را در ولایت‌های کابل، ننگرهار و زابل به اتهام‌های «روابط نامشروع، «فروش و قاچاق قرص‌های روان‌گردان (زیکاپ، قرص کا)، مشروبات الکلی و شیشه» در محضر عام دره زده‌اند.

این اقدام بخشی از روند مستمر مجازات بدنی افراد توسط طالبان از زمان بازگشت آنان به قدرت است.

به گفته نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری، این مجازات‌ها نقض حقوق بنیادین انسان‌ها و شاخص رفتار «ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز» است.