آمارهای گردآوریشده از بیانیههای دادگاه عالی طالبان نشان میدهند که طالبان در سه هفته گذشته ۱۰۸ تن را به اتهامهای مختلف شلاق زدهاند.
بر بنیاد این آمارها، بر هفت زن نیز به اتهام فرار از منزل و دیگر اتهامها حکم شلاق تطبیق شده است.
از سویی هم، طالبان در ماه روان هجری خورشیدی یک تن را در ولایت خوست در برابر دید همگان قصاص کردند.
بیشترین شلاق به ترتیب در ولایتهای کابل، خوست و بلخ عملی شده است.
در این مدت ۴۷ تن در کابل، ۳۴ تن در خوست و شش تن در بلخ شلاق زده شدهاند.
بیشتر شهروندان کشور به شمول زنان به اتهامهای فرار از منزل، قاچاق مشروبات الکولی، دزدی، تخریب کاری، پلان قتل شلاق زده شده اند.
برخی از شهروندان کشور میگویند که طالبان با تطبیق شلاق در برابر همگان در جامعه وحشت ایجاد کرده اند و در تلاش عادی سازی این مسأله هستند.
یک باشنده کابل میگوید: «حکومت طالبان مردم را شلاق می زنند، خشونت می کنند و می خواهند مردم خاموش باشند بترسن و بنظرم در برابر ظلم طالبان صدا بلند شود.»
گزارش سهماهه تازه دبیر کل ملل متحد نشان میدهد که طالبان از دهم اسد تا نهم عقرب ۲۱۵ تن به شمول ۴۴ زن و دختر را شلاق زدهاند و افزون بر این، یازدهمین اعدام علنی را در ولایت بادغیس اجرا کردهاند.
