منابع محلی به آمو گفتهاند که در دو انفجار شب گذشته در دره عبدالله خیل ولایت پنجشیر، به طالبان تلفات وارد شده است. به گفته منابع، انفجارها در قرارگاه مرکزی دره عبدالله خیل رخ داده و در نتیجه آن هشت طالب کشته شدهاند.
به گفته منابع، طالبان پس از این رویداد، بخشهایی از این دره را محاصره کرده و باشندگان محل را مورد بازجویی قرار دادهاند.
طالبان تاکنون در این باره ابراز نظر نکردهاند و هیچ گروهی مسئولیت این حملهها را بر عهده نگرفته است.
گفتنی است که حوالی ساعت ۷:۴۰ شام گذشته، دو انفجار در قرارگاه مرکزی طالبان در روستای منجنستو واقع در منطقه دره عبداللهخیل ولایت پنحشیر رخ داد.
منابع محلی میگویند که «دستکم هشت» تن از طالبان کشته شدهاند؛ اما هیچ منبع رسمی تائید نکرده و آمار دقیق زخمیها نیز هنوز معلوم نیست.
یکی از باشندگان دره عبدالله خیل میگوید: «در منطقه منجنستو انفجار شده هشت طالب کشته شده در خانه یکی به اسم مولوی ملک انفجار صورت گرفته پوسته طالبان بوده سه تا چهار طالب هم زخمی شده.»
منابع میافزایند که پس از انفجار، طالبان بخشهایی از این روستا را تحت محاصره قرار داده و اجازه نزدیک شدن به محل رویداد را ندادهاند.
منابع میگویند که طالبان هر گونه رفتوآمد را زیر نظر دارند و مردم محل را نیز بازجویی میکنند.
تا اکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را نپذیرفته است. طالبان از تأیید چنین رویدادهایی خودداری میکنند. مقامهای طالبان در پنجشیر همچنان واکنشی رسمی به این رویداد نشان ندادهاند.
این رویداد در حالی رخ داده است که پنجشیر در ماههای اخیر بارها گواه انفجارها بوده است.
