مهاجرت

منابع: پولیس پاکستان زنان فعال مدنی کشور در پارک آرژانتینای اسلام‌آباد را «لت‌وکوب» کرده است

عکس ازبرخورد یک نیروی پولیس پاکستان با فعالان و مهاجران کشور در پارک آرژانتینای اسلام‌آباد. آرشیف

منابع از اسلام‌آباد به آمو گفته است که نیروهای امنیتی پاکستان نیمه‌شب گذشته شماری از زنان فعال مدنی، کودکان و مردان مهاجر کشور در پارک آرژانتینای را «لت‌وکوب» کرده‌اند.

به گفته منابع، این نیروها حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد، ۴ قوس، بدون هیچ گونه اطلاع قبلی، اطراف این پارک را به گونه گسترده محاصره کردند و به طور ناگهانی اقدام به «ضرب و شتم» زنان فعال مدنی و کودکان مهاجر افغانستان در این محل کردند.

منابع افزوده‌اند که این مهاجران و فعالان مدنی، طی چهار ماه گذشته با برپایی خیمه‌های تحصن در این پارک، در گرما، باران و سرمای شب، سخت‌ترین شرایط ممکن را تحمل کرده‌اند. آنان با وجود محرومیت کامل از ابتدایی‌ترین وسایل و ضروریات زندگی، ناچار به ادامهٔ مقاومت و دادخواهی بوده‌اند.

شماری از فعالان مدنی و حقوق بشری گفته‌اند که اقدام پولیس پاکستان برای انتقال اجباری حدود چهارصد خانوادهٔ آسیب‌پذیر و تهدید به اخراج اجباری آنان به افغانستان، نه‌ تنها مغایر با تمامی «استنداردها و نورم‌های بین‌المللی در زمینهٔ حفاظت از پناهجویان» است؛ بلکه خطری جدی برای امنیت و جان این افراد به شمار می‌رود.

این فعالان که خود را اعضای گروه‌های «یاران و حامیان پارک آرژانتینای اسلام‌آباد» و «گروه عملیاتی اعتراض‌ها» می‌دانند، از تمامی فعالان مدنی، «انسان‌های آزاده و وجدان‌های بیدار» خواسته‌اند که صدای این مهاجران که آنان را «بی‌دفاع» خوانده‌اند را به گوش نهادهای بین‌المللی، حقوق بشری و رسانه‌ها برسانند.

در بیانیه‌ای از این فعالان آمده است: «سکوت در برابر این خشونت نظام‌مند، به معنای رها کردن انسان‌هایی‌ است که جز فریاد عدالت، سلاح دیگری ندارند.»

پولیس و مقام‌های پاکستانی تاکنون در مورد این اقدام چیزی نگفته‌اند.