مهاجرت

شمار اخراج مهاجران از آلمان ۴۵ درصد افزایش یافت

وزارت داخله آلمان، اعلام کرده است که شمار مهاجران و خارجی‌های بدون مدرک اقامت که از این کشور اخراج شده‌اند، در سال جاری میلادی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

طبق آمار این وزارت در ده ماه نخست سال روان میلادی، ۱۹۵۳۸ تن از آلمان اخراج شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این رقم نشان می‌دهد که روند بازگرداندن مهاجران بدون مدرک اقامت در آلمان سرعت گرفته است.

الکساندر دوبرینت، وزیر داخله آلمان، در گفتگو با روزنامه «بیلد آم زونتاگ» گفته است که این سیاست بخشی از کنترل و مدیریت مهاجرت است و آلمان به مسیر بازگرداندن مهاجران به کشورهای اصلی آنان ادامه خواهد داد.

او تأکید کرده که آماده‌سازی‌ها برای اخراج مهاجران به سوریه و افغانستان در جریان است و مذاکرات میان دولت آلمان و طالبان در مورد بازگرداندن پناهجویان افغانستان در مراحل پایانی قرار دارد.

مارکوس زودر، وزیر اعلی ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی بایرن، نیز اعلام کرده است که سال آینده یک عملیات گسترده اخراج مهاجران برنامه‌ریزی شده و اجرا خواهد شد.

او افزود که به منظور تسهیل این روند، ترمینال اختصاصی برای اخراج مهاجران در فرودگاه مونشن ایجاد خواهد شد.

تصاویر منتشر شده از میدان هوایی لایپزیگ نشان می‌دهد یک هواپیمای شرکت هواپیمایی قطر که احتمالا حامل مهاجران اخراج شده است، آماده پرواز بوده و چندین موتر در کنار آن مستقر شده‌اند تا روند اخراج به شکل سازمان‌یافته انجام شود.

این افزایش چشمگیر اخراج‌ها نگرانی‌ها درباره وضعیت مهاجران و بازگرداندن آنان به کشورهای بحران‌زده را در سطح داخلی و بین‌المللی تشدید کرده است.

وزارت داخله آلمان تأکید کرده است که این روند در ماه‌های آینده ادامه خواهد یافت و تمرکز اصلی بر بازگرداندن افراد بدون مدرک به کشورهای منبع مهاجرت، به ویژه افغانستان و سوریه، خواهد بود.

بیشتردر سایت دویچه‌وله بخوانید.