حقوق بشر

طالبان دو تن را در ننگرهار شلاق زدند

عکس از آرشیف

در ادامه مجازات بدنی افراد، طالبان دو تن را در ننگرهار به اتهام «قاچاق مواد نشه‌آور» در برابر دید همگان شلاق زده‌اند.

دادگاه عالی طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که آنان هریکی از این افراد را ۲۰ دره زده‌اند و از شش ماه تا یک‌سال زندان محکوم کرده‌اند.

بر بنیاد این خبرنامه، این افراد پس از تایید دادگاه عالی طالبان و با دستور دادگاه ابتدایی شهری آنان در ننگرهار مجازات بدنی شده‌اند.

طالبان گفته‌اند که حین شلاق بستن این دو فرد، مسئولان و مقام‌های محلی اداره‌های آنان در ننگرهار حضور داشته‌اند.

این در حالی است که طالبان در هفته جاری ۱۱ تن را در کابل به اتهام «فروش و قاچاق قرص‌های روان‌گردان (زیکاپ، قرص کا)، مشروبات الکلی و شیشه» دره زدند.

پیش از این نیز طالبان ۱۹ تن، از جمله یک زن را، در ولایت زابل در هفته جاری در محضر عام شلاق زدند.

این اقدام بخشی از روند مستمر مجازات بدنی افراد توسط طالبان از زمان بازگشت آنان به قدرت است.

به گفته نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری، این مجازات‌ها نقض حقوق بنیادین انسان‌ها و شاخص رفتار «ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز» است.