در ادامه مجازات بدنی افراد، طالبان یک زن و یک مرد را در کابل و بلخ شلاق زدهاند.
دادگاه عاب طالبان گفته است که این افراد به «روابط نامشروع و لواط» متهم بودند.
طالبان گفتهاند که بر اساس فیصله شعبه جزای حوزه چهارم محکمه ابتداییه شهری محکمه استیناف آنان در کابل، یک تن را به سه سال زندانی و ۳۵ ضرب شلاق محکوم شده است.
در خبرنامه طالبان آمده است که به اساس فيصلۀ محکمه ابتدائيه شهری آنان در بلخ یک زن به ۳۹ ضرب شلاق مجازات شده است.
ادامه روند تنبیه بدنی افراد از سوی طالبان در حالی است که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر افغانستان، در شصتمین نشست شورای حقوق بشر ملل متحد گفت که در سال روان ۶۷۲ تن از سوی طالبان در ولایتهای مختلف شلاق زده شدهاند.
با این حال ملل متحد و دیگر نهادهای جهانی بارها از طالبان خواستهاند به این شیوه مجازات افراد پایان دهند.
