جنوب آسیا

تی‌تی‌پی مسئولیت انفجار در پایتخت پاکستان را به عهده گرفت

عکس از انفجار در نزدیکی داده ایالتی اسلام‌آباد

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که تحریک طالبان پاکستان یا «تی‌تی‌پی» مسئولیت انفجار روز گذشته در نزدیکی دادگاه ایالتی در اسلام‌آباد، پایتخت این کشور، که در آن ۱۲ تن کشته شدند و ۳۶ تن دیگر زخم برداشته‌اند را به عهده گرفته است.

بر بنیاد این گزارش‌ها، مسیر بمب‌گذار با کمک «هوش مصنوعی» ردیابی شده و وزن موادمنفجره ۴ کیلوگرام بوده است.

محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان پس از این افنجار گفت که عاملان آن را «مجازات» خواهد کرد. در عین حال شهباز شریف، نخست‌وزیر، و آصف علی زرداری، رئيس جمهور این کشور، گفته‌اند که وضعیت را زیر بررسی دارند.

به گفته پولیس پاکستان، این انفجار در منطقه «جی‌-۱۱» اسلام‌آباد در نزدیکی دروازه این دادگاه ایالتی این کشور صورت گرفت.

محمد شهزاد بات، وکیل حاضر در صحنه، به خبرگزاری فرانسه گفت که یک «انفجار بزرگ» رخ داد و افزود: «همه از وحشت شروع به فرار به داخل کردند. من حداقل پنج جسد را دیده‌ام که در دروازه جلویی افتاده بودند.»

این انفجار در حالی رخ داد که اسلام‌آباد میزبان چندین رویداد بین‌المللی از جمله نشست بین‌ مجالس پارلمانی کشورهای جهان اسلام و ششمین گفتگوی مارگالا بوده است.

از طرفی هم چندین بازی کریکت سه‌جانبه با حضور پاکستان، سریلانکا و زیمبابوه در اسلام‌آباد در حال برگزاری است و یک رقابت در روز سه‌شنبه در راولپندی برگزار شد.