امنیت

وزیر داخله پاکستان: یکی از مهاجمان حمله بر دانشکده افسری در وزیرستان جنوبی شهروند افغانستان بوده است

محسن نقوی وزیر داخله پاکستان

محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان، مدعی است که یکی از مهاجمان حمله روز دوشنبه، ۱۹ عقرب، بر یک دانشکده افسری در ولسوالی وزیرستان جنوبی ایالت خیبرپختونخوا، شهروند افغانستان بوده است.

وزیر داخله پاکستان در صحبت با رسانه‌های این کشور گفته است: «مهاجم به عنوان یک تبعه افغان شناسایی شده است. عملیات امنیتی در منطقه ادامه دارد.»

به گفته او، در این حمله دانش‌آموزان و معلمان هدف قرار گرفتند.

محسن نقوی افزوده که مهاجم این حمله انتحاری پیش از حمله بر این دانشکده افسری، تماس‌هایی با افرادی در داخل خاک افغانستان داشته است.

او در مورد هویت کامل این مهاجم جزئیات ارائه نکرده؛ اما گفته است که پس از تایید، هویت این فرد را فاش خواهند کرد.

دانشکده افسری در وزیرستان جنوبی روز دوشنبه مورد حمله قرار گرفت. مهاجمان یک وسیله نقلیه بمب‌گذاری شده را به دروازه ورودی آن کوبیدند و سپس وارد مرکز آموزشی شدند.

منابع امنیتی پاکستان روز سه‌شنبه عملیات پاکسازی علیه مهاجمان مخفی شده در این حمله را در داخل این مرکز آموزشی نظامی را ادامه دادند.

اوایل روز چهارشنبه، منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند که یک بمب‌گذار انتحاری که وزیر داخله این کشور او را شهروند افغانستان خوانده، همراه با چهار مهاجم دیگر که اعضای تحریک طالبان پاکستان یا «تی‌تی‌پی» بودند، کشته شدند.

این در حالی است که اسلامآباد، پایتخت پاکستان، نیز روز گذشته واه انفجار در نزدیکی دادگاه ایالتی این کشور بود؛ رویدادی که در آن ۱۲ تن کشته شدند و بیش از ۲۰ تن دیگر زخم برداشتند.

طالبان تاکنون در مورد این ادعای وزیر داخله پاکستان چیزی نگفته‌اند.

پیش از این طالبان همواره حضور اعضای گروه‌هایی که علیه پاکستان می‌جنگند، از جمله تحریک طالبان پاکستان یا «تی‌تی‌پی» در افغانستان را رد کرده‌اند و گفته‌اند که اجازه نمی‌دهند خاک کشور علیه دیگران استفاده شود.