وزارت امنیت داخلی ایالات متحده اعلام کرده که مردی در شیکاگو در جریان یک عملیات «اجرای قانون مهاجرت» در روز شنبه به سمت ماموران گشت مرزی امریکا تیراندازی کرده است؛ اما اداره پولیس شیکاگو گفته که کسی زخمی نشده است.
وزارت امنیت داخلی امریکا گفته است، مظنون که یک جیپ مشکی را میراند، متواری است. اداره پولیس شیکاگو اعلام کرد که ماموران به تماسی مبنی بر تیراندازی پاسخ داده و منطقه را امن کردهاند.
پولیس شیکاگو در بیانیهای اعلام کرد: «هیچ گزارشی مبنی بر اصابت گلوله به کسی وجود ندارد.»
این رویداد در جریان اعتراضهای روز شنبه در محله لیتل ویلیج شیکاگو پس از یورش ماموران فدرال به مهاجران رخ داد. یک شاهد رویترز گواه بازداشت مردی توسط پولیس در جریان مشاجره با ساکنان پس از یورش ماموران فدرال به مهاجران بوده است.
وزارت امنیت داخلی امریکا همچنین گفته است که «آشوبگران» روز شنبه در جریان عملیات، قوطی رنگ و آجر به سمت خودروهای گشت مرزی پرتاب کردند.
این وزارت در بیانیهای که در اکس منتشر شد، گفت: «در طول دو ماه گذشته، شاهد افزایش حملهها و ایجاد مانع علیه نیروهای انتظامی فدرال بودهایم.»
یورشها در سراسر شیکاگو و حومههای اطراف، از جمله یورش به یک مهدکودک در هفته جاری، منجر به اعتراضات و دستگیریهای خشونتآمیز شده است.
بیش از دوازده مادر ساکن حومه شیکاگو روز جمعه در خارج از یک بازداشتگاه مهاجرت در برادویو، حومهای در غرب شیکاگو که نقطه عطفی برای خشم در مورد «عملیات میدوی بلیتز» ترمپ بوده است، دستگیر شدند.
سرکوب مهاجران در شیکاگوی امریکا در ماه سپتمبر آغاز شد و هدف اعلام شده آن «تعقیب مجرمان خطرناک بدون حق قانونی اقامت در ایالات متحده» بوده است.
طبق گزارش وزارت امنیت داخلی، این عملیات منجر به بیش از ۳۰۰۰ بازداشت شده است. این بازداشتها شامل شهروندان امریکایی و افراد بدون سابقه کیفری بودهاند.
