امنیت

طالبان کشته شدن یک تن در درگیری‌های خودی در بدخشان را تأیید کردند

عکس از آرشیف

در حالی که منابع از ادامه درگیری‌های خودی میان طالبان در بدخشان خبر داده‌اند، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان کشته شدن یک تن در این درگیری‌ها را تایید کرده اما گفته است که این درگیری با گروه «۱۲ نفری» از «افراد مسلح» رخ داده است.

او همچنین گفته که فرد مسئول این گروه — که به گفته منابع، عبدالرحمان عمار، فرمانده محلی طالبان است — بازداشت شده است. اما منابع می‌گویند که این فرمانده طالبان بازداشت نشده و با افرادش به بخش‌های کوهستانی رفته است.

به گفته او، یک کمیته طالبان به این ولسوالی فرستاده شده تا به این موضوع رسیدگی کند.

سخنگوی پولیس طالبان در بدخشان همچنین ادامه درگیری‌ها در ولسوالی شهر بزرگ را رد کرده است.

تنش میان طالبان غیر بومی و عبدالرحمان عمار، فرمانده محلی و رئیس پیشین معادن طالبان در ولسوالی شهر بزرگ بدخشان از چند روز پیش آغاز شد.

پیش از این منابع به آمو گفتند که عمار محاصره شده و همراه با حدود ۱۰۰ تن از افراد خود به بخش‎‌های کوهستانی پناه برده است.

گفته منابع ملی، فصیح‌الدین فطرت، رئیس ستاد ارتش طالبان، نیز شام گذشته به ولسوالی شهر بزرگ رفته تا این تنش را حل کند.

به گفته سخنگوی فرماندهی پولیس طالبان در بدخشان،‌ فرد کشته شده در این درگیری‌ها یکی از فرماندهان آنان به نام عبدالحلیم حمیدی بود. او افزوده که همه افرادی که در این درگیری دخیل هستند بازداشت شده‌اند.