عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیسوزیران طالبان، روز دوشنبه در سفرش به هرات، بخش دوم کارخانه ذوب آهن «کابل فولاد» را در پارک صنعتی هرات افتتاح کرد.
کار ساخت بخش دوم این کارخانه یک سال پیش آغاز شده بود.
در بخش دوم کارخانه کابل فولاد ۲۰ میلیون دالر سرمایهگذاری شده و این کارخانه ظرفیت فرآوری ۵۰۰ تُن آهن در روز را دارد.
آقای برادر در مراسم گشایش این کارخانه گفت با روی کار آمدن اداره طالبان، کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای جهان برای گسترش روابط اقتصادی با افغانستان گامهای عملی برداشتهاند و این تلاشها همچنان رو به گسترش است.
وی افزود، طالبان توجه ویژهای به رشد صنعت دارد و به همین منظور پروژههای بزرگی را برای تولید برق داخلی و واردات برق آغاز کرده است.
و همچنین از سرمایهگذاران خواست در افغانستان سرمایهگذاری کنند.
